Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Procedure og strategier

I Køge komme udarbejdede man i 2019 en strategi for dagtilbud. den kim til at indeholde 8 pejlemærker:

  • Professionelt og tydeligt lederskab
  • Reflekteret og tilrettelagt pædagogisk praksis
  • Gode fysiske rammer og organisering af livs- og læringsmiljøer
  • Evalueringskultur med fokus på læring
  • Partnerskab med forældre
  • Social mobilitet
  • Sammenhænge i alle overgange og samarbejde på tværs
  • Digitalisering

Der vil nok være nogen, som spørger; Hvor kom inklusion så hent og hvorfor har det ikke et pejlemærke for sig selv? Det er valgt at dette vigtige emne ligger ind i i de fleste af disse pejlemærker. Det at vi bl.a arbejder med Livsduelighed, at kunne mestre livet, det skulle gerne være med til, at alle børn får et godt liv på trods af de hændelser, som livet nogen gange byder os. Der skrives også i denne strategi, hvor vigtige dagtilbud er for de små børn. Her dannes nogle af barnets første fællesskaber og særligt børnefællesskaber er vigtige i de små børns liv. Her bliver barnet socialiseret og deltager i sociale samspil. Dette er fundamentet for den videre udvikling og dannelse af barnet.